maandag 26 augustus 2013

Natuurlijke Beauty Tips

Natuurlijke Beauty Tips





Ik ben zelf iemand die niet veel heeft met make-up. Ik hou allemaal niet van die kant en klare producten die ook nog een kapitaal kosten. Ik zag laatst een programma waarin een huidarts vertelde dat al die producten onzin zijn. De huis verouderd maar door een ding dat is de zon.

Stress en zware belasting op je persoonlijke leven kunnen je er ook ouder laten uitzien. Er zijn een hoop natuurlijke middelen die je goed kunt gebruiken. Ik heb nog veel onthouden van mijn werk in het bejaardentehuis, die oude vrouwtjes hebben me een hoop geleerd.

Plantaardige olie
Je kan de moisturizer,body crème en cleaner in de winkel laten staan en deze vervangen door plantaardige oliën. Kokosolie is wel een van mijn favoriete, macademia olie, jojoba of zoete amandelolie. gebruik de olie niet warm op de huid maar gewoon naturel. Extractie processen met behulp van warmte halen de vitaminen en essentiële vetzuren uit de olie.

Thee
Je kan van verse kruiden vanuit je tuin of vanaf je balkon zelf een huid toner maken.
Citroengras en melisse kalmeren acne en andere geïrriteerde huid. Rozemarijn beschermt je tegen de zon en de schadelijke stoffen van vervuiling. Lavendel is verfrissend en licht antiseptisch.
Goudsbloesemblaadjes thee is goed voor een vette huid. Ik doe zelf een thee maken en dan doe ik die in een spuitfles in de koelkast. Kan wel maar een week bewaard worden. Je kan ook gebruik maken van gedroogd kruiden zoals gedroogde lavendel, maar gedroogde kruiden moeten langer in water trekken.

Make-up
Mijn oma en ook mijn moeder hebben me het voorbeeld laten zien. geen make-up. Zelfs in hun tienerjaren deden ze het niet. Het is een sociale norm geworden dat je make up moet dragen terwijl naturel schoonheid veel mooier is. Chemicaliën die in alle make-up zit kan niet goed zijn voor je huid. Dat bevestigde de huidarts in de documentaire ook. Op speciale gelegenheden draag ik een beetje make-up, maar de andere dagen draag ik alleen een beetje gezonde gloss en mijn ogen zijn getatoeëerd. met een dun zwart lijntje.

Castilië Zeep
Deze zeep wordt gemaakt van verzeepte olijfolie. Het is handig in huis te hebben. Je hebt er maar een druppel van nodig en je kan het gebruiken als shampoo of afwasmiddel.

Opknapbeurt haar
Elke shampoo laat resten na op je hoofdhuid. Behandel je haar een keer per week met bakpoeder, raar maar waar. Maak van de bakpoeder een papje en smeer dit goed op je hoofdhuid. Spoel na tien minuten inwerken alles goed uit. Spoel dan na met een beetje appel azijn en je haar is weer gezond en glanst.

Eet je eigen gezond
Allerlei plantaardige oliën zijn goed voor je. Je gebruikt de oliën in je sla, je kan er mee bakken,olijfolie, kokosolie, gevoede boter, avocado´s en noten zijn goed voor je algehele gezondheid.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten