maandag 26 augustus 2013

Ik wil een echte man !

Ik wil een echte man !



Wat maakt nu een man een echte man?

Ik heb al heel wat gesprekken gevoerd met vriendinnen en ook met mijn dochters over wat een echte man nu eigenlijk is. We praten dan over een man die je voor altijd in je leven wilt hebben. Je krijgt natuurlijk allemaal verschillende antwoorden en een paar er van wil ik met jullie delen. Misschien herkennen jullie bepaalde zaken of hebben jullie totaal ander gedachten, maar dit is wat uit mijn kleine onderzoekje kwam.


Een echte man is een man die ondanks je gebreken
en fouten toch met heel zijn hart van je houdt.
 
Een echte man zorgt voor vlinders in
je buik 365 dagen per jaar
 
Een echte man behandelt een vrouw met het grootste respect
 
Een echte man kijkt verder dan alleen een perfect lichaam
Hij ziet de intelligentie, haar vrouwelijkheid en haar vriendelijkheid
 
Een echte man maakt met kleine overwegingen het grootste verschil
 
Een echte man wordt niet bedreigd door een sterke vrouw
 
Een echte man is trouw, eerlijk en open en neemt gevoelens in overweging
 
Een echte man is een goede vader
 
Een echte man maakt je zondags wakker met een ontbijtje
 
Een echte man handelt uit overtuiging
 
Een echte man is trouw aan zijn familie, vrouw en kinderen en God
 
Een echte man kan lachen om zijn tekortkomingen
 
Een echte man is meelevend, speelt op behoeften van anderen in,
 
is betrouwbaar, oprecht,liefdevol en vergevingsgezind.
 

Voor mij is een echte man mijn maatje voor het leven, Of het nu gaat om aanvaarding, romantiek, geloof, betrokkenheid, eerlijkheid, betrouwbaarheid of liefde. Dat hij een man is die samen met mij altijd zal werken aan het worden van een beter mens. Ik ben niet volmaakt en zo is mijn man of dat ook niet.
 
 
 
Vandollum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten