maandag 26 augustus 2013

Dingen die niemand je vertelt over het huwelijk

Dingen die niemand je vertelt over het huwelijk



En ze leefden nog lang en gelukkig......

Iedereen weet dat het leven geen sprookje is.
Ergens diep in je onderbewustzijn droom je toch van Assepoester
 of misschien wel van Richard Gere die jou dan net als Julia Roberts weg komt halen.
De Prins Charming, de prins op het witte paard, het sprookjeshuwelijk.

Naar mijn mening is een huwelijk niet bestemd voor zwakke mensen.
Het zijn niet de sweep me of my feet moments die het hem doen,
maar de kleine momenten waardoor je elkaar echt leert kennen.

Je leert hierdoor over je partner, over de relatie, over de liefde en over je zelf.
Als je gaat trouwen dan heb je jou soulmate gevonden en je blijft bij elkaar tot de dood jullie scheidt. Indien je een tijdje getrouwd bent dan haal je jou partner weer van het voetstuk af en denkt dat het niet zo is als waar je voor hebt getekend.

Indien je een trouwbelofte aflegt doe je dat onder het mom van klinkende champagne, bruidstaart en tussen de huwelijks dans en eten door. je weet niet wat In Goede En In Slechte Tijden voorstelt.
Je relatie wordt elke dag op de proef gesteld.

Het huwelijk is nooit een bestemming, het is een reis vol met verhalen, spanning en soms ook verveling. Wakker worden uit die droom kan hard zijn en het is iet een feit om over te roemen. mensen moeten deze dromen van eeuwige gelukzaligheid loslaten en de realiteit van het huwelijk gaan inzien.

Trouwen met iemand betekent dat je weer een stapje verder bent in je leven. Je bent bereid weer een nieuwe levenservaring op te doen en er hard voor te werken. Twee mensen groeien samen in een huwelijk, althans zo behoort het te zijn. Je zal in een huwelijk ook je meningsverschillen hebben en zal soms water bij de wijn moeten doen. Je kan je ondergewaardeerd voelen of je kan een probleem niet oplossen. De ene partner is koppig en de ander is weer eigenwijs.

Er kunnen seksloze periodes voorkomen in een huwelijk en ook dat hoort erbij. dat hoeft niet te betekenen dat de liefde over is, maar dat je beiden gewoon behoefte hebt aan iets anders, slapen bijvoorbeeld. Indien zo´n periode er is kan je nagaan denken om de zaken weer terug te krijgen naar het vertrouwde.

Hoe deden we dat ook al weer?
Wat gebeurde er toen met ons?

 De sleutel van een goed huwelijk is ondanks dat je een seksloze periode hebt dat je toch elkaar genegenheid geeft. Een knuffel op zijn tijd, aanraken, kussen of elkaar masseren. Lijfelijk en intiem contact moet ten alle tijden behouden blijven.

Ik ben geen expert in het huwelijk dat helemaal niet. ik heb er alleen mijn ideeën over.
Het is gewoon de lange ervaring die mij heeft geleerd wat ik nu weet. Het huwelijk is geen zwart wit leven, Er zit ook nog een tussen zone in die voor beiden toelaatbaar is.

Er is niks beters dan een compromis tussen twee mensen. je leert door de jaren heen steeds meer over je man en je leert hem te waarderen en te respecteren. En dat geldt natuurlijk ook andersom.
Je hoeft het niet altijd met hem eens te zijn, daarvoor ben je jou eigen individu.

Ik hoor vaker vrouwen bekvechten en zeggen: Ik ben het niet met je eens of ik denk zo!!
In plaats van er op te hameren dat je gelijk hebt kan je net zo goed zeggen, ik begrijp je standpunt maar ik zie het zo. Of ik had niet gedacht dat jij zo denkt, had je anders ingeschat.
Dan krijg je namelijk hele ander discussies.

Er zit wel in allemaal van ons iets dat we toch denken dat we de ander kunnen veranderen.
Helaas mensen dit is niet mogelijk. Mijn vader zie altijd als twee mensen vijftig procent geven dan wordt het samen een geheel. Toch proberen mannen en vrouwen de ander te perfectioneren.
We spreken ze aan op empathie, op ultimatums en hun overtuigingen.

Het is onvoorstelbaar vermoeiend om de ander te veranderen want het gaat je nooit lukken.
Het is een onmogelijke taak. Iedereen komt problemen tegen in zijn of haar leven. Controle kwesties of vertrouwenskwesties. mannen die twee minuten te laat binnenkomen worden verdacht van overspel en vrouwen die vergeten iets te vertellen zijn meteen onbetrouwbaar of dom.

Dit soort futiliteiten zijn geen misdrijven mensen. Ze behoren tot de mens en tot het leven.
Na jaren diep kijken in mijn ziel en goed nagedacht te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat een huwelijk hard werken is. Werken aan een relatie van twee kanten.

Twee verschillende individuen bij elkaar moeten met de liefde die ze voor elkaar voelen gaan leven met elkaar, groeien als mens, vertrouwen kweken en voor elkaar daar zijn no matter what.
Het huwelijk is een hobbelige reis naar een groter zelfbewustzijn.

Je leert om eigenaardigheden lief te hebben en mededogen te creëren..

Het is een tijd met moeilijke tijden en harde lessen waar je jezelf niet op kunt voorbereiden.

Maar uiteindelijk aan het einde van de rit geven al deze dingen jou leven alleen maar rijkdom en maakt het de liefde alleen maar sterker.


Vandollum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten