dinsdag 27 augustus 2013

De Vrouw van de Kerstman

De Vrouw van de Kerstman


Ik heet Layla Mary Claus.

Als kind vroeg ik me wel eens af of de Kerstman een vrouw had. Ik was dan mevrouw Kerstman en had allerlei ideeën hoe ik deze rol wilde invullen.


Getrouwd zijn met de Kerstman lijkt me ideaal. Hij werkt maar een keer per jaar en dan kan ik met hem mee. Gezellig samen langs de hemel schuiven, samen door de open haard en samen alle kinderen verwennen over de hele wereld.Als vrouw van de Kerstman bak ik heerlijke koekjes samen met mijn elfen en bereid weken van te voren al het speelgoed voor samen met mijn man.

Mijn man heeft de spirit van kerstmis het gehele jaar door. Ik ervaar dat elke dag en ben een gezegend mens. Hij probeert iedereen te helpen die ook maar in nood verkeert. Wij wonen op de Noordpool in het plaatsje Rovaniemi in Finland. Duizenden elfen wonen hier ook om samen met mijn man de cadeau´s klaar te maken voor alle kinderen op de wereld. Zij verpakken het speelgoed dat naar de kinderen gaat en hebben de grootste lol samen. We hebben ook rendieren die ik allemaal een naam heb gegeven. Dasher, Dancer, Prancer, Vixen. Comet. Cupid en Donder.



Santa Claus shares a candid moment with his faithful Rudolph, the Red-Nosed Reindeer, near the North Pole.Mijn man is niet veeleisend, maar ik wel.

Er zullen naar mijn normen en waarden geleefd moeten worden, en dat geldt ook voor de vele Hulp Kerstmannen die mijn mijn helpen met Kerstmis.Een Kerstman mag niet roken en is altijd heel proper op zichzelf.

Hij moet van mij goed zijn tanden poetsen en heel belangrijk, zijn baar moet getrimd worden en zijn neus haren geknipt.





Het Santa Claus pak moet gereinigd zijn, zodat hij een mooie verschijning wordt. Indien er voedsel op het pak wordt gemorst, meteen uitwassen met een veilig stuk zeep. Een Santa draagt altijd witte handschoenen. Een Kerstman is altijd hoffelijk, vrolijk, liefdevol en lief. Hij is nooit boos, overstuur en moet snel zijn. Indien er een kind op de Kerstman zijn schoot gaat zitten, dan een hand op de schouder leggen en de andere hand gewoon op je eigen knie. je moet er ook altijd voor zorgen dat er een ouder bij staat, je weet hoe de geruchten gaan. Een Kerstman mag nooit presentjes beloven die de ouders niet kunnen waarborgen. dat zijn valse beloftes. Een echte Kerstman neemt nooit geld aan, dan wordt ik pas echt boos.

Mijn man werd geboren in Amerika en hij heeft zijn naam verworven naar de nederlandse Sinterklaas. Het enigste verschil met Sinterklaas is, dat de Kerstman geen straffen geeft, alleen maar beloond. Rond 1800 is mijn man totaal veranderd en werden alle slechte gewoontes afgeleerd. Hij kreeg een mooier pak aan, zijn sigaretten werden weggegooid en hij kreeg een slee en rendieren. Hij leerde mij kennen en binnen no time waren we getrouwd. Ik heb een heerlijk leventje hier en ik verheug me altijd op de Decembermaand, waar ik samen met mijn man miljoenen brieven kan lezen van kinderen. Het begon met een paar en na een aantal jaren moeten alle elfen helpen om de post gelezen te krijgen. Voor kinderen die mij en mijn man nog willen schrijven, dat is heel gemakkelijk. Gewoon een brief aan de Kerstman schrijven en dan onderstaand adres erop schrijven.


Santa Claus

Noordpool

PO Box 56099

Noordpool

Alaska


Het is nog maar twee weken tot kerstmis en je kan je voorstellen dat het er hier druk aan toegaat. Mijn man houdt een lange lijst bij van kinderen die lief en goed zijn geweest het afgelopen jaar. De lijst wordt elk jaar langer, aangezien de wereldbevolking groeit. Ondanks het harde werken lijkt mijn schat nog geen dag ouder. Hij is al 16 eeuwen oud en is nog veen spring levendig als vroeger. Hij is zich nu voor aan het bereiden op de lange reis over de wereld, die eigenlijk maar 24 uur duurt. Hoe hij dit in dit tijdsbestek doet is ons geheim. Het moet toch een mysterie blijven.

Ja onze elfen. Wat moet ik daar van zeggen?. Al onze elfen hebben speelgoed ervaring. Ze moeten allemaal een kleine test ondergaan, alvorens ze bij ons kunnen beginnen. We hebben veel elfen hier rondlopen die allemaal een verschillende taal spreken, net zoals mijn man. dat is ook wel nodig aangezien je over de gehele wereld cadeau´s bezorgd. Bushy Evergreen is een top elf die de uitvinder is van de speelgoed machine. Shinny Upatree is mijn mans beste vriend en oudste medewerker.

Dan is r nog de Wunorse Openslae die de slee onderhoudt en zorgt voor topprestaties van de slee. Pepper Minstix houdt voor de wereld geheim, waar we nu precies wonen en beschermt ons. Sugarplum Mary is het hoofd van de snoepgoed afdeling, zij assisteert mij in het maken van alle kerst traktaties. Als laatste en die is wel heel belangrijk is er Albast Snowball, hij beheert de Lief en Stout lijst van de kinderen.

Zo dit was een beetje mijn kant van het verhaal.


Ik hoop dat je een beetje inzicht hebt gekregen hoe mijn leven met de Kerstman daadwerkelijk is. het is heel moeilijk om het te beschrijven, aangezien zich er zoveel mooie momenten hier afspelen. Ik ben in ieder geval gelukkig dat ik getrouwd ben met deze man. Ik leidt een heerlijk teruggetrokken leven, waar we tidj hebben voor elkaar en in vriendschap en harmonie mogen leven.
Een dag per jaar vieren we een groot feest, wat wij als paar voorbereiden, samen met onze elfen. Niks is r mooier dan de glimlach om de mond te toveren van een kind wat gelooft
Ik wens jullie alleen een Zalig Kerstfeest toe en voor de kinderen....

Blijf Geloven

Kerstdollum


























Geen opmerkingen:

Een reactie posten